בתוך המתיחות וההיסטריה, הרמטכ"ל איזנקוט בביקור חשאי בבריסל

    ישראל פריי No Comments on בתוך המתיחות וההיסטריה, הרמטכ"ל איזנקוט בביקור חשאי בבריסל
    14:23
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשיא המתיחות הביטחונית באירופה, וימים ספורים לאחר שבירת בלגיה שותקה והכוננות בה עלתה לשיא, הגיע הרמטכ"ל הישראלי גדי איזנקוט לביקור חשאי בבריסל. כך חשף הבוקר עיתון "ידיעות אחרונות".

    בביקור המתוקשר שערך בשבוע שעבר ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון בצומת גוש עציון ובחטיבת עציון, בלט הרמטכ"ל בהיעדרו, וכעת מתבררת הסיבה לכך, עקב שהותו בביקור המיוחד בבלגיה.

    במהלך ביקורו, שנמשך יממה בלבד, נפגש הרמטכ"ל איזנקוט עם מפקד פיקוד אירופה של צבא ארצות־הברית ועם בכירים במערכות הביון והביטחון באירופה. העיתון מעריך כי איזנקוט נועד גם עם גורמי מודיעין בכירים באירופה ושיתף אותם במידע הקיים בישראל ובניסיון שנצבר אצלנו בדרכי הפעולה נגד ארגוני הטרור.

    על פי העיתון, לנסיעה קדמו התלבטויות לא מעטות של היחידה לאבטחת אישים, שהמצב הביטחוני הרגיש בבלגיה גרם לכאב ראש גדול בסידורי האבטחה השונים.

    בין ישראל למדינות אירופה מתקיים שיתוף פעולה שבחלקו הגדול נשען על החלפת מודיעין איכותי ועדכונים חיוניים של גופי הביון של המדינות. רק השבוע פורסם בגרמניה כי ישראל היא זאת שהעבירה לגורמי מודיעין גרמניים את המידע המודיעיני על התארגנות של ערבים לבצע פיגוע במשחק כדורגל בין גרמניה להולנד, שבעקבותיו בוטל המשחק באופן מיידי.



    0 תגובות